Bamako másképp / Bristol - Bissau 2012


Kissé elakadva

Ez most nem jut eszembe hol volt :-)

Vauxhall / Opel Frontera Sport 2.0i

Ebbe az autóba 1 nappal az indulás előtt ruháztunk be Angliában . Az először kinézett és megvett Discovery alján akkor a lyuk tátongott , hogy kilehetett látni , ezért újabb autóvásárlásba öltük a pénzünket . Ez a verda régóta állt , minek ékes bizonyítéka , hogy penészes volt a belseje . Valószínű sójázásra használták . Messzemenő következtetést onnan vettem , hogy vonóhorog található az elején , ráadásul az alváz - kaszni kombo is nagymértékű anyagátalakuláson / más néven rohadáson / ment keresztül . De mivel csak 100,000,- kilométert mutatott az órája , az egész autó szerkezetileg hibátlan állapotúnak bizonyult . Összes Bamakón használt terepjáró közül a legvégére , ez maradt a legjobb állapotban , pedig mindent elkövettünk , hogy ne így legyen . Szokás szerint volt ugratás , száguldás és egyéb őrültség a sivatagban . Hab a tortán , hogy még majdnem sikerült egy 8méteres dűnéről is lebucskáznunk .


Előzmény
Marokkó / Zagora - Fuim Z'Guid

Nagyon durva paralel defekt a két hátsó kerékre a semmi közepén . Mivel késésben voltunk , így 100al nyomtuk a piszten , ami mint késöbb kiderült nem volt túl jó ötlet . Keresztbe sodrodni vagy 150 métert nem túl boldogító dolog . Egy szerelt pótkerekünk volt csak ezért lestoppoltam az első autót ( 1 óra várakozás ) ami Zagora felől jött és rábeszéltem , hogy vigyem vissza a 80 km-re levő városba . Renault 21 úgy rázkódott az úton , hogy a rozsda potyogott a fejemre a tetőkárpit repedésein át .
Következő kép - 6órával később



Következmény
Marokkó / Zagora - Fuim Z'Guid

Az a kopasz kis köcsög 1200dh/120eu cserélt nekem két gumit (csak csere , gumi ára nincs benne!! Sőt centirt se látott a kerék ). Ebben nem az volt a baj , hogy 1200 volt a számla , mert azt előre lebeszéltük . Hanem azt , hogy a munka végeztével követelt rajtam még 200dh-ot . Nem fogjátok elhinni mi volt az indok .
" Németek is szoktak neki plusz pénzt adni "

Mivel a kis buzi sértésnek vette , hogy nem adok plusz pénzt felajánlotta , hogy visszaadja az egészet , mert ez akkora sértés a számára . Én hülye meg nem azt mondtam neki , hogy nekem meg akkora sértés , hogy hülyének néz , hogy inkább elfogadom .





Létra
Mauritania
Nouadhibou  نواذيبو‎ / Cap Blanc

Ezt a szuper képet Mező Jani barátunk csinálta Szabiról és rólam . Hátunk mögött a 120 méteres United Malika partra futott tetemét láthatjuk . Hihetetlen látni , hogy a hajótörés (
August 4th, 2003) óta milyen brutális rombolást tud véghezvinni a sós víz . Tenger felőli oldal már kilyukadt és a hajótest aljában be-ki jár a víz a hullámverésnek megfelelően . Fedélzete porhanyósra rohadt és az életveszély határát súrolja a rajta való közlekedés . Ha ilyen ütemben fogy a vas akkor már csak pár év lehet hátra a teljes megsemmisülésig . Aki még fel akar rá menni az őr által összeeszkábált életveszélyes létra tákolmányon , az siessen , mert az idő vészesen fogy . Már többször jártam a hajó fedélzetén és az őrtől jelentékeny mennyiségű különböző felségjelű zászlót szereztem be .


Mező Jani
Mauritania
Nouadhibou  نواذيبو‎ / Cap Blanc

Janiknak a sok jó képért hálánk jeléül elbasztuk ezt a képet . Az az idióta aki hátul ugrál az Szabi . És garantálom , hogy minden képen rajt szökdel , mert úgy lett fotózva . Ezt honnan tudom ? Hát én csináltam ! :-)
Remélem Jani barátunk sok - sok év után meg fog bocsájtani ezért a gaztettért . Itthoni első reakciój az volt:
 
" Kurva sokat kell dolgozni ezen a fotóshoppal mire Szabit kiszedem a képről "






Bivak
Senegal
Saint - Louis

Annak ellenére , hogy időben értünk a Szenegáli határra , elég későn tudtunk eljönni . Barátunk / Ellenségünk /  Ismerősünk Moulaye Zerganne vámparancsnokkal hosszútávú vita délutánt rendeztünk a gépesített eszközeink Szenegálba való beléptetésének anyagi vonzatáról . Alap felállás és cél egy nagyon brutális kiinduló ár emberi mértékűre való csökkentése volt . Ez az elképzelés csak részben sikerült . A végeredmény jobban közel állt Zerganne , mint a mi elgondolásunkhoz .
Hosszúra nyúlt "teadélutánunk" miatt esélyünk se volt elérni a betervezett esti célt , Lac Rose-t .
Alig bírtam a srácokat rábeszélni , hogy aludjunk kint a szavannán . Azt hiszem senki nem bánta meg . Egyik legjobb éjszakánk volt az út alatt .



Telefonfülke
Bissau / Cacine felé a dzsungelben

Aki nem látja a képen a telefonfülkét annak elárulom , hogy rajta állok .
Több tíz kilométeres körzetben egy kis falúban lévő ház melletti 5centiméteres dombon van csak térerő . Ha hiszed , ha nem ha leszállok róla ott már nem működik a mobil .
Képen ugyan nem látszik , de egy nagyon különleges biciklire támaszkodok . Egy Dongó motor van rászerelve . Motort itthon vettük és a Szityuval ( Szityu = Motorosok assistenciáját csinálja megbízhatóan évek óta Budapest-Bamakon ) vitettük le Marokkóig . Biciklire meg Angliában tettünk szert 20 fontért .  Egész Afrikán át a tetőre spanizva szállítottuk (lásd. fentebbi képeken ) a két bringát , hogy Bissauba pár napot motorozni tudjunk vele . Motor és a pedálos hajtány Bissauban egy 5***** hotel teraszán közösült , azaz vált eggyé , mindenki legnagyobb megrökönyödésére .
Helyiek körében hatalmas népszerűségre tettünk szert általa . Ahol megálltunk , mindenhol több száz fős tömeg gyűlt körénk . Ezt a részét azért nem nagyon élveztük . Megjegyezném , hogy nem azért voltunk 5 csillagos szállodában , mert annyira vastagok voltunk , hanem mert Zsoci barátunk egy ágyas szobájába oda fértünk be 4en .


Szülinap / 2012 február 02
Bissau

Bassza meg , ez már a 41 . Utálom , hogy ez a dátum mindig eszembe juttatja , hogy egyre közelebb vagyok a 100hoz . Ráadásul ketyeg visszafelé  az idő céljaim elérésre .

Már évek óta Afrikában "ünneplem" a születésnapom . Ez jelen esetben épp egy Bissau-i kocsmában volt esedékes . Még jó hogy a többiek megköszöntöttek , mert én mindig elfelejtem .


Albert Zalán , Jómagam , Kiss Szabi , Mező Jani