Budapest - Bamakó 2010 / 1.hely

2010. 01. 17

Üzenet érkezett Franciaföldről:
"A csapat egyre jobban összekovácsolódik, minden OK velük szerencsére.
Töretlenül haladnak előre, jókedvűen, még nem túl hullán, bár meleg kajára éhesen, de még nem szántak ma időt a konzervmelegítésre.
A francia Riviérán haladnak, Cannes-t is érintik, és a napi feladatok után kb. este 22-23 óra között érnek majd be Perpignanba. Holnap még Európa, a spanyol szakasz közel 1000 km-rel, aztán jön Marokkó."

2010. 01. 18

Most jött a friss hír, még csak Cannes környékén vannak, azt írják, jó ha hajnal kettő körül érnek Perpignanba....
Én ma azt az infót kaptam a hugomtól, aki látta du-n kettő körül az RTL Klub rövid híradását a Budapest-Bamakó futamról, hogy a Homokdűne csapat az első etapon 3. lett.
Megerősítést még nem találtam a neten sehol, de este nézem majd 23.15-kor az RTL Bp-Bamako összefoglalót, ott majd minden kiderül.
Persze már gratuláltam a fiúknak a műholdas sms-en keresztül:)

2010. 01. 18 - Frissitve

Kedves Otthonmaradottak, vagy mashol nyaralok!
Biztos sokan tudjatok, mashogy alakulnak a Budapest Bamako Rally dolgai, mert a szervezok beszartak, nincs ezen mit szepiteni. Levagtak a veget a turanak, igy valahol Marokkoban megyunk meg 6-7 napot az Atlasz es a korulotte levo kosivatagok es palmaerdok kornyeken. A tarsasag nagy resze ennek ellenere tovabbmegy Bamakoba, teszi ezt azert is, mert a repulojegy Bamakobol szol BP-re, s bar volt rola szo, hogy atteszik Agadirba, ahol vegez a rally, de akkora felhaborodas volt, hogy visszatettek. Motmar csak az a kerdes, mi lesz azokkal, akik nem akarnak lemenni Bamakoig. Meg kulonben is, hogyan jutnak le 4-5 nap alatt azok, akik le akarnak menni, mert 29-en leszunk Agadirban, ahonnan ennyi ido alatt igencsak fel kell kotni a gatyat, hogy odaerjenek. Es aki marad, hogyan jon haza? A Budavar Tours magasrol tojik arra, h vege lesz marokkoban a turanak, es egy masik charter szerveznenek Agadirbol, hogy kifithessunk meg egy repjegyet... Es ez meg csak az eleje volt a felhaborodasaink okainak... Ma ejjel kompozunk at Afrikaba, szoval ma ejjel szerintem felkoncoljuk oket a hajon, nem lesz hova menekulniuk! :)
Masresz viszont, csupa mosolyogni valo hireink vannak. Tokeletesen kijovunk egymassal, s lassuk be, ez volt itt a legnagyobb kerdes. 4 abszolut kulonbozo erdeklodesu ember, kulonbozo ertekrenddel, ritmussal ult be az autoba, s ahogy latom, egz hangos szo nelkul fogunk kiszallni belole 2 het mulva. A feladatokat magunk ala gyurjuk renduletlenul, meg akkor is, ha a franciak es az olaszok nem voltak hajlandoak segiteni minket. A spanzolok akartak ugyan, de ok sem tudtak. Napi 800-1200 km-t vezetunk felvaltva, 15-18 feladatot teljesitunk, ami terkepeszeti, logikai, vagy kommuniálos feladat, mint peldaul mi szerepel egy-egy emlektablan, hol all a polgarmester szobra, hany oszlopa van a muemleknek. Illetve vannak special szakaszok, peldaul 30 kmen at tartani egy atlagsebesseget, barmilyen terepviszonyok is vannak. A tegnap ejszakank kimaradt, fel haromra ertunk be a celba, de mivel fel otkor mar eligazitas volt, inkabb le se fekudtunk, feltettuk a maradek matricat a kocsira. Apropo a kocsi. Kisebb uzemanyag adagolasi problemaval kuzkodunk, gyakran lefulladunk. Tulajdonkeppen csak a Laci kepes most jol vezetni az autot, mi kuzkodunk, eletunkben nem vezettunk sulyos beteg jobbkormanyos terepjarot. Laci minden szabad negyedoraban - pl amikor a Tamassal elindulunk felkutatni egy pontot valahol a hegyen, vagy a varos melyen - nekilat, s allit valamit, de meg eddig nem sokkal fustol kevesbe, illetve nem kevesbe kockas a benzin. Bar az elobb talalt valamit, remeljuk a megoldast.
Hajnalban erunk Nador-ba, es rogton lesz egy kiados terep szakaszunk! Ki leszunk addigra simulva, hiszen boseges 5 orat fogunk aludni a kompon - mar persze az elvekoncolas utan... Nem lennek most versenyigazgato...
Eredmenyeket nem tudok meg, mert a muholdvevok adatait meg nem ertekeltek ki, de valahol az elso 5-ben biztosan benne vagyunk.
Igyekszem meg beszamolni majd, drukkoljatok, irjatok sms-t a muholdasra, jol esik olvasni a nagy zotyoges kezepette!
Sziasztok!
Peti es a tobbiek

2010. 01. 19

Tegnap a mi fantasztikus fiaink elsők lettek, egy pillanatig láthatóak is voltak, amint dudálva elgördültek a kamera előtt. Ahhoz sajnos túl gyors volt a kép, hogy ki is lehessen venni az arcokat, de legalább végre mutatták őket!!!
Küldjetek minél több gratuláló és biztató SMS-t nekik, megérdemlik.
Én már megtettem:)

2010. 01. 20

A fiúk ma hajnal három - fél négy környékén értek be Merzougába.
A késedelem oka az, hogy két órán át mentettek egy folyóba borult csapatot. Az RTL Klub ismét „nagyot alakított” a riportjával, nevetséges 1 perc 27 másodperces anyagot adtak le tegnap éjfélkor….. Abban csak azt említették meg, hogy a Südi Team az első. Viszont egy mondat erejéig megszólaltatták Pétert, aki éppen a feladatot hajtotta végre, pontot keresett. A háttérben látható volt Tomi is, ráadásul 2x is, de csak egy-egy pillanatra sajnos ....
3/4 9 körül beszéltünk a Tomival telefonon, még 130 km van nekik a sivatagban. Közben kimentettek 2 kocsit, az egyik fejetetején állt egy vízmosásban. 2 órájuk ment rá. De a Bamakó ettől nagyszerűbb a Dakarnál. Közben meg-megszakadt a vonal. Most ne hívjátok őket, nagyon kell koncentrálniuk. NAGYON BÜSZKÉK VAGYUNK RÁJUK!!!! EZ AZ IGAZI SPORTSZELLEM! ÚGYIS, MINT AZ EURÓPAI SZAKASZ GYŐZTESEI!!!! 

2010. 01. 20 Frissitve

Ma szét dűnéztük az agyunkat Merzougában mindenünk csupa homok. De nagyon állat volt! 5 óra volt a szintidő, mi 3 és fél alatt lenyomtok! Puszi mindenkinek!
HAJRÁ HOMOKDUNE!!:) 

2010. 01. 21

"Itt szuperlatívuszok! Atlaszt és homokdűnéket gyűrtűnk magunk alá, elképesztő táj, emberek, történések. Bírjuk a tempót, bár a félprofi csapatok magasra teszik a mércét. A mai etapot nyertük, Laci vezet, mint Isten. Csak 1x kellett kiásnunk a kocsit a homokból. Összhang van, nyerni fogunk!!!"
A 2010-es Budapest-Bamako első 3 napi, európai szakaszának összesített eredményei:

  1. #23 GREEN NETWORK (278 pont)
  2. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (262 pont)
  3. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (252 pont)
  4. #14 CARCADE_2 (244 pont)
  5. #65 Raid Adventure Team Slovakia_2 (244 pont)
  6. #59 We solve it...1 (242 pont)
  7. #70 We solve it...2 (242 pont)
  8. #38 Snickers Team (237 pont)
  9. #13 CARCADE_1 (234 pont)
  10. #41 Hungarian Dakar Team_1 (223 pont)
  11. #111 Honvéd Dream Team (222 pont)
2010. 01. 22

Kedves Szurkoloink!

Amikor Isten megteremtette a szamitogepet es a netet, nem tudtom, hogy Afrikaba is akarjak majd hasznalni, de azert probalkozom.
Eloszor is halat kell adnunk a sivatagnak, mert elozo gyors uzenetemben azt irtam, magunk ala gyurtuk, nos ez nem igaz. A sivatag vagy atenged, vagy nem. Ember legyozni nem tudja, ne is probalja meg soha. Felelmetes, amilyen szinkronban tartja bennunk a felelmet, de nem rettegest, a batorsagot, de nem vakmeroseget, a gyonyorkodest, de nem a feltetel nelkuli racsodalkozast. Hihetetlen itt lenni, ezt atelni. Megfoghatatla, leirhatatlan a legnagyobb resze. Az Atlaszt atkacskaringozva es tobb szaz kilometer kosivatagot atzotyogve, annyi fele emberrel, nyomorral, rengeteg joindulattal talalkoztuk, hogy lassan telitodnunk kene, de minden nap szembe jon vmi, ami tok mas, mint eddig barmi. Mindannyian voltunk mar afrikaban, tobben ezt a rallyt is megjartuk, de minden fel ora tartogat egy-egy uj adrenalin bombat, vagy legalabb olyasmit, amiert erdemes ujra afrikai levegot szivni. Az Atlasz egyik fennsikjan felnezni az egboltra ejjel elkepeszto. Neztem mar parszor az eget, ausztriaban a hegyek kozt se csak egy lyukas lepedo, de ez maga volt a csoda. Megelevenedett az univerzum, es most eloszor nem azt ereztem, hogy milyen apro pontocska vagyok en itt, hanem elarasztoitt valami megfoghatatlan ero, azt ereztem, orulok, hogy en is resze vagyok a vilagegyetetemnek. Sajnos a jelet, amit kerestunk egy kovon, hamar megtalaltuk, igy az euforianak vegett vetett a : Na gyerunk!
Es ez a Na gyerunk! jellemzi a Homokdune csapatot a legjobban. Nem tulzas, mi vagyunk a legszivosabb csapat, es ez e pillanatban nem a fuvet jelenti. Vannak nalunk tapasztaltabb versenyzok, meg osszszokottabbak is. Vannak 30-40 millio forintot ero autok, sot, van egy kb 70 milliot ero is. Vannak olyanok, kik 30x is jartak mar afrikaban, es van olyan is, aki 3x megnyerte mar a Budapest Bamakot. De nalunk elszantabb csapat nincs. Van egy 17 eves Toyota Land Cruiser-unk, amelyik tavolrol sem tokeles. Nagyon sokat fogyaszt, fekete fustot okad, es valami oknal fogva nem hozza azt a teljesitmenyt, amit kene neki. Nem eleg eros. De van nekunk egy Tempfli Lacink, akinek aranyba kell foglalni a nevet. Minden ejjel szetszed valamit, jobb is lesz tole, de csodara nem varunk persze, motorcserenk nem lesz. Nincs is ra szukseg. Olyan ez, mint az ember szerelme. Olyannak szeretjuk, amilyen. Persze csak addig a pontig, amig arra megy, amerre mi akarjuk. :) Szoval, a mi erossegunk a fejunk. Eldontottuk, nyerunk, es minden errol szol. Olyan tempoban eszunk, tisztalkodunk, pisilunk - hogy a nagy dolgokrol ne is beszeljunk - hogy az csakis a celvonalrol szoljon. Persze ha ki kell huzni a folyobol egy autot, amit lassan mar ellepni probal az emelkedo viz, akkor ott vagyunk.
Nem mehetek el szo nelkul a mellett, hogy a Laci nem csak javitgatja az autot, hanem ugy vezeti is, ahogy az elkepzelhetetlen. A homokdunek ngyon kacer joszagok. Kinaljak magukat, gyertek, masszatok meg, hagjatok meg, aztan neha atengednek, neha megragadnak, es akkor bog a motor, forog a kerek, 45 fokban oldalra dol a kocsi, pulzusunk az egekben es Laci magabiztos arccal kozenkvagja, hogy: Jo, mi? Es jo. Mondhatni beszaras! Meg azt se bantuk, hogy egyszer beragadtunk, es kezzel astuk ki, mert csak egy lapatunk van. Szoval, hogy is mondjam, na... Kurva jo itt!
Nem szamit a por, a fagy ejszakankent es reggel, nem szamit, hjogy satorban alszunk, hogy a kora reggeli eligzitasra osszecsomagolva kell mennunk, hiszen percekkel kesobb indulunk a megkeresendo pontok, a megoldando terkepeszeti es kommunikalos feladatok, illetve az atlagsebesseg-tartos fele. Nyerni fogunk!
Nagyon koszonjuk a sok sms-t, iszonyu jo, hogy tenyleg sokan velunk vagytok lelekben. Minde egyes uzenet tol rajtunk par metert!
Kaptunk mar sms-t Argentinabol, Kanadabol es az jutott eszembe, milyen szep volna; ha a fold osszes kontinenserol drukkolnanak nekunk, szoval ha ismertek embereket, mittomen Ausztraliaban, Kambodzsabban, Thaifoldon, Vietnamban, vagy Balin, akkor szoljatok nekik legyszi, hogy segitsenel nekunk abban, h mondhassuk, az egesz vilag nekunk drukkol!
Robi, masold ide pls a muholdas know how-t. By the way, gratulalok! Buszke en itt!
Koszonjuk nagyon mindenkinek!
Na megyek, eszem egy jo kis soletkonzervet!
Igyekszem meg jelentkezni, de nem igerek semmit, kisse nehezkes itt ez computer dolog...
Annyit kerek csak, ha kaptok valami sms-t tolunk, kuldjetek el Robinak, es o szetkuldi mindenkinek, igy garantalt, hogy minden nap lesz rolunk valami hir. Es irjatok!
Udv
Peti, illetve Laci, Tomi, es Istvan

2010. 01. 23

Peti a sivatagból:
át az Atlaszon, kökemeny 400 km szerpentin offroad szakasz volt a mai. A látvány lenyügöző, de kirazta belolunk a lelkünket. Már könyörögtünk 20 meter egyenesert. Hányingerrel küszködtünk, ingerültek voltunk, egy-egy apró hiba is mutatkozik a kocsin, de töretlenül megyünk előre. A köv napok a kritikusak. Törtennek furcsasagok bizonyos pontok elbiralasaval kapcsolatban, de jóban vagyok a versenybírokkal, nem lesz gond. Bár már rég ki kellett volna zárni két csapatot súlyos sebesség átlépés miatt. Mindegy. Megyünk, harcolunk, nyerünk! Ma történt egy vicces. Miközben Laci már 3 órája vért izzadva kereste 500 méterenként az ösvényt, hogy merre lenne érdemes menni, egyik kanyarban felkiálltottam: Ne arra, te barom! Miután megfagyott a levegő, felnéztem, és kitört belőlem a röhögés, hiszen nem a Lacinak szántam, hanem a nadrágom szárának, amit éppen egy tépéssel próbáltam afrika-kompatibilissé tenni, de rosszfelé indult a szakadás :) Ma éjszakára talaltunk egy szallónak hasznalt bungalló sort, ahol ilyen sárból és szalmából tákolt házikókban alhatunk. Africa feeling rulez! :) Bár a Glóbusz gombapörköltkonzervje kicsit rontott az összhangon. Na jóéjt! Peti

Novák Kati:
Ma reggeli friss hír, a homokdűne vezet 6 ponttal! Tomi SMS-ezte most reggel Novák Kati

A Snickers oldaláról:

A 2010-es Budapest-Bamako január 21-i eredményei:

  1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (736 pont)
  2. #23 Green Network (728 pont)
  3. #70 We solve it_2 (714 pont)
  4. #59 We solve it_1 (713 pont)
  5. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (703 pont)
2010. 01. 24

Peti:
"Igazi szélviharban, sátorban 8 fok körül aludtunk a kősivatag közepén. A lengéscsillapítók elszálltak, s a motort tartó bakok elszakadtak. Nem nekem kell értenem, mitől megyünk."

2010. 01. 25

Kedves Homokdune Funclub!
Ma jott el az a pillanat, amikor a sivatag megmutatta, hogy o az ur. Mint egy korabbi levelben mar irtam, ha nem tiszteled, ha nem ismered a szabalyokat, bajba kerulsz. Ha nem nezed at minden nap az autot, ha nem a megfelelo beallitasokkat hasznalod, illetve nem vagy bekotve, a sivatag legyoz. Ma ket auto is felborult a mezonyben. Eloszor Borsa Miki, a Duna TV riportere, aki tapasztalt tereppilota, de az elozo napi razos utakon meglazult csavarokat nem fedezte fel, valoszinuleg nem is kereste. Eltort egy kisebb alkatresz, leszakadt a futomubol egy darab, s nem tudott mar ellenkormanyozni, felborult kb 85 km/h -val. Karcolas nelkul meguszta o is, es a baratnoje is.
A masik Ulrik volt, aki 3x nyerte mar meg a Bamako futamot, ketseg nem fer hozza, hogy kivalo pilota, nagy ellenfelunk volt. Megis hibazott. Tul nagy sebesseggel vett be egy nem jol belathato kanyart, lesodrodott a hepehupas toltesrol, mindket jobbszelso gumija eldurrant, felborult. Nem voltak bekotve... No comment... Valoszinuleg bordatoressel megusztak, nehezebben veszik a levegot, de ugy tunik szerencsesek voltak.
Azert irtam le ezeket ennyire reszletesen, hogy tudjatok, tisztaban vagyunk vele, hogy ez itt egy veszelyes uzem. 6 gyermek apukaja ul az autonkban, es epsegben kivanunk majd hazaterni. Laci minden este befekszik az auto ala, meghuz, ellenoriz, megtisztit... Masreszt hihetetlen erzekkel es tapasztalattal a hata mogott vezet a legkulonbozobb allagu talajokon, es biztosithatlak benneteket, nem kerjuk el tole a kormanyt a sivatagban...
A mi dolgunk a navigacio, es a napi 25-30 feladat teljesitese, illetve megoldasa. Jo a munkamegosztas!
Szoval, fel a fejjel, vezetunk, es nem lehajtott fejjel megyunk elore, hanem nagyon precizen, turelmesen, de kokemenyen. Lazsalni nincs lehetosegunk, hiszen sok meg az ellenfel, akik mind minket akarnak lehagyni, s ragjak a kefet, hogy hogy a turoban lehet az, hogy elhagynak bennunket egy egyenesebb szakaszon, de a kovetkezo pontnal mar megint elottuk vagyunk. Hat ugy, hogy jobban navigalunk, technikasabban vezetunk, es a feladatokat is sokkal gyorsabban es kreativabban oldjuk meg masoknal.
Ma volt a legnehezebb szakaszunk egyebkent. Olyan helyeken is fel kellet masznia az autonak, ahol ember is csak kapaszkodva jutott volna fel. Csodaszep kiszaradt folyomedreken, vizmosasokon at vitt utunk, illetve feketesziklas hegyek es homokdunekkel tarkitott zoldes barnas hatalmas siksagok kozott repesztettunk. 600 km-bol 450 volt ma terep. Megjottek ma a kaktuszok is, es lattunk vagy 20 ujszulott tevet.
Es mar csak a level vege valaszt el attol, hogy 3 nap utan vegre lezuhanyozzunk... Persz meleg viz nem biztos, hogy lesz, de legalabb folyoviz...
Jaj, majd el felejtem, megkaptuk az SMS-eket kikuldott szurkoloinktol Thaifoldrol, illetve az Ausztraliaba kitelepitett rajongoktol, valamint Kanadabol, Angliabol, Argentinabol, Amerikabol, meg az Erzsebet korutrol is! Azt hiszem mondhatjuk, az egesz vilag nekunk drukkol! :)
Szoval koszonjuk, nem is tudjatok, milyen erzes, amikor egymas utan csilingel a muholdas telefon. Kicsit olyan, mintha 50-en ulnenk neha az autoban. (a szagot tekintve, gyakran olyan...) Arra figyeljetek, hogy ekezeteket ne hasznaljatok, es csak bizonyos hosszu lehet az uzenet, mert a vege neha nem jon at...
Szoval, jol vagyunk; es ez igy is marad! Nyugalom!
Peti, illetve Laci, Tomi, Istvan
ui: Tomi blogjan lassan lesznek kepek is, nezegessetek: http://jakuzautazas.blogspot.com/

2010. 01. 26

19 h után jött a Tomitól SMS, beértek a táborba Tan Tan -ban. Ma is kemény napjuk volt, amit 1 defekttel és egy leszakadt kipufogóval megúsztak. Ezt majd meghegeszti a Sandlander.

2010. 01. 27

Peti tegnap este:
"Szakadékok, vízesés, másfél méteres félgömb alakú kaktuszok, 2 defekt, megint szélviharban alvás. 2 napja nem láttunk zuhanyt, de nyomjuk. Vezetünk. 3 nap. Megcsináljuk."

2010. 01. 27 - Frissitve

Ket eve, amikor hazamentem Bamakobol, azt mondtam, remek volt, gyonyoru volt, de eleg volt egyszer. Mindegy is, hogy miert vagyok itt masodszor, de vegem van most, mint az esti mesenek, es vissza akarok meg jonni. Elkepeszto helyeken jartunk ma is. Szaz meter magas dunek az oceanparton, sotetbarna sziklak es vilagoszold bokrok kozt megbuvo hegyi osveny, kek-bordo kavicsagy, tenger marta 40 meter magas sziklahasadekok kilometereken at, acelkek kiszaradt folyomeder, oriaskaktusz-ultetvenyek, elhagyott, ujjaepitett, megint elhagyott, megint belakott varak, palmaligetek kozott rejtozo falu, mocsar, talalkoztunk hegyitevekkel, szoval ma beszartunk a gyonyorusegtol! Tegnap a kipufogonk is leszakadt, de a Laci megheggeszttette, az egyik gumink javithato volt, bar azt belsovel fogjuk csak hasznalni. A valtora is raferne egy jo nagy tisztitas, de ezt a ket napot meg kibirja. Tartjuk elso helyunket, bar nagyon szorongatjak a tokeinket hatulrol. Talan annyiban szerencsenk van, hogy szintidon belul
teljesithetoek a napi etapok, feladatot meg nem hagyunk megoldatlanul, igy ha nem hajtunk gyorsan, maximum pontokat kapunk minden nap. Nagyon vicces amugy, amikor egyszerre erunk oda tobben egy feladathoz, Mindenki ugy probalja megoldani, lefenykepezni, hogy a tobbiek ne lassak. Vegtelenul vicces szitukat szul neha. Kozben meg a leheto legjobban vagyunk a top 5 csapattal. Ha kell, egyutt asunk ki egy betut a homok alol, mert 3 napja, amikor felfestettek, meg mas iranyba fujhatott a szel, most meg rajta van egy homokdune. Aztan ha megis mashol talaljuk meg a pontot, ugy teszunk, mintha semmi sem tortent volna, lefenykepezzuk, aztan probalunk feltunesmentesen karomkodasok kozepette tavozni. Egy nagy jatek ez az egesz. Aztan, amikor beleragadunk a homokba, elo az asot, a homokvasat, kikaparjuk a kocsit, megtoljuk, jon a pofankba masfel mazsa fincsi aproszemu, de hat a lelemenyesebbek nem hagytak otthon a siszemuveguket. Csak a nagy lendulettol neha elfelejtik felvenni... Azt hiszem, erdemes lesz ma megnezni az RTL-en a tudositast rolunk... Ma vegre valami bungalloban alszunk, meleg viz ugyan valoszinuleg nincs, de legalabb folyik. A konzervek es az nassolni valok fogynak, hiu abrand volt, hogy itt le lehet fogyni.
Az sms kuldeseket ne hagyjatok abba legyszi, mar csak ket nap, es mi emelhetjuk magasba az 5. Budapest-Bamako Rally kupajat, ami ezuttal Agadirban er veget. Kicsit hianyzik majd a Szahara, meg a szavanna, de majdnem maradektalanul karpotolt Marokko.
Hajra Homokdune Fanclub! Irjatok!

2010. 01. 28

Meg van a varazsa annak, amikor elismerik az embert. Jol erezzuk magunkat am! Az elmezonyben vannak tobb evtizedes tapasztalattal rendelkezo amator rallypilotak (ez azt jelenti, hogy evente 6-8 versenyen elindulnak, ezek kozt egynapos es 5 napos is van), vannak hivatasos katonak, akik nem akarmilyen kikepzesen eshettek at, mert tenyleg latszik, hogy hobbibol fogukkal szeletelik a grizlit, aztan van egy volt dakaros versenyzo - Liszi Laszlo, aztan vannak feltorekvo rallyversenyzok, akiket tamogatnak nagyobb cegek is evek ota, bar meg fiatalok. Szoval ok azok, akik felneznek rank. Kozben persze agyfaszt kapnak, hogy nem tudnak minket befogni, de nincs rajtunk fogas. Nem hagyunk ott feladatot megoldatlanul, kreativan oldjuk meg a special szakaszokat, es mindig megtalaljuk az optimalis utat. Az egyetlen gyenge pontunk az auto. Egy kozepes generalra volna szukseg. Folyik az olaj, az uzemanyag is, egyre nehezebben veszi be a kettest, az adogoloval is baj van, a motorbakok leszakadtak; lengescsillapitoink mar nincsenek, a kipufogonk most epp a helyen van. A hatso potkerektartot ki kellett kotozni, mert - szerintem azt lathattatok is az RTL-en, mindket biztosito csatt eltort, es kilengett a szakadek fole. De hat azt kell mondanom, a kocsi be fog gurulni a celvonalon!!! Nem leszunk a leggyorsabbak, de mindenhova eljutunk (ma az oceanpartrol indultunk, 1940 meter magasan volt az egyik begyujtendo pont az Atlasz egyik szegleteben, es 1000 meteren van a mai szallasunk Tafraute-ben, nezzetek meg az uj kepeket a Tomi blogjan). Faradtak vagyunk, de barmilyen koran szolal meg az ora (5-kor, 6-kor, bar volt mar, hogy 7-kor) 15 perc mulva mar tomjuk az autoba a cuccot, kivesszuk persz a mezes magvakat meg a majkremet, amit zotyogve elmajszolunk egy-egy 3 perces egyenesebb szakaszon. Az eligazitas utan mostanaban mienk a pole pozicio; aztan ketpercenkent jonnek mogottunk. Holnap is a biztonsagra megyunk, mar csak elveszteni tudjuk, ha nem vagyunk higgadtak. De azok vagyunk, es ha kell, feltoljuk a hegyre a 2,2 tonnas kocsit az utolso leheletunkkel akar, hogy aztan locsoljanak fel minket pezsgovel!
Nagyon szoritsatok holnap! Otthoni ido szerint egykor befuto, kiertekeles, esetleges ovasok elbiralasa, majd - 6-kor eredmenyhirdetes.
Megcsinaljuk! Meg-csi-nal-juk!

Sidi Ifni-ben vannak, SMS Tomitól. Láttuk őket az rtl-en! Csak legalább valami normális összefoglalót adnának, ne ilyen nyúlfarknyit, vagy semmit. Mégiscsak ők vezetnek; nem igaz?

2010. 01. 29

"21 ponttal :) Mögöttünk nem óvnak, lehet örvendezni kedves funclub! Kőkemény napunk volt! Megcsináltuk!!!"

Tomi telefonon: beértek a célba, izgatottan várják az eredményt! Mi is! N. Kati

1689 pontjuk van, a 11 pontos előnyük megmaradt /snickers info/
HAJRÁ HOMOKDŰNE !!!!

2010. 01. 30

Te jo eg, hanyszor enekeltem mar ezt a dalt uvoltve! Es erre mi van? Most tenyleg rolunk szol!
Nincsenek szavak arra, mit erzunk! Ugy tudtunk nyerni, hogy mindenki elismeri, senki nem kerdojelezte meg az eredmenyt. Eletemben hasonlo mennyisegu ember nem gratulalt meg egyszerre. Volt mar, hogy 150en, 200 an, de most 4 vagy 500 ember.
Azert is ekkora az orom, mert elkurtuk a nap elejet. Elkeveredtunk, nem talaltuk meg a megfelelo osvenyt, a feladatokat is kicsit tovabb tartott megoldani, raadasul 3 nem volt egyertelmu. Majdnem ossze is kaptunk, de aztan rendeztuk sorainkat. Vegig para volt, hogy beerunk-e idore, mert ha nem, 20 ponttal kevesebbet kapunk. Akkor meg nem tudtuk, hogy az is eleg lett volna. Szoval a perceket szamoltuk vissza mar a varosi osszekoto szakaszon, ahol egy tetu kamionost is kifogtunk. Aztan a celvonal 100 meterrel korabban volt, mint a koordinata, kicsit tulcsusztunk a fouton, visszatolattunk, majd gondoltuk showt csinalunk, hatrafele gurultunk be. 6 perccel a szintido vege elott... Ekkor csak azt tudtuk, bent vagyunk, de hogya feladatokat hogyan fogjak kiertekelni, azt meg nem. A top 4-5 csapat osszedugta a fejet, egyeztettunk, kinek mi lett a megoldas. Mindenki bent volt idoben, mar csak azon mult, hogyan ertekelik ki, illetve lesznek-e vitak, ovasok.
Amikor kiraktak az elso eredmenyt, es kijott, hogy 21 ponttal vagyunk felul, ugy dontottek, hogy bar van par kerdeses nemelfogadott megoldasuk, de miutan max 10, esetleg 20 pontot tudnak vele osszeszedni, ezt tekintik veglegesnek. Felmerult a 3. es 4. kozt, hogy ok meg helyet tudnak cserelni, de aztan abba is belenyugodtak. Igy hat nyertunk! Hatalmas tapsot kaptunk. Es nekunk most jo! :) A kupat rabiztuk az egyik hazatarto kamionosra, hozzam nem fert be...

Nektek is koszonjuk a ket hetig kitarto drukkolast! Ereztuk, hogy minden pillanatban legalabb egyvalaki meg van velunk az autoban!

Robinak nagyon halasak vagyunk az informacio aramoltatasert, megbizhato kapocs volt feletek, megtartjuk legkozelebbre is! Go Brada, go! :)

A tarsasag haromnegyede mar utnak is indult delafrika fele, en mar Marakesben vagyon, holnap ejjel erkezem, remelem hamar olyan allapotra tudom hozni a gepemet Sipi az Isten hathatos segitsegevel, hogy kepeket is kuldjek.
Addig Tomi blogjan megtalaljatok az eddigieket, illetve ha lesz lehetosege, mostantol o netezik, irogat, toltoget, az ut hatralevo reszet o kozvetiti a blogon.
Orulok, hogy olvastatok, irtatok, velunk voltatok, a siker egy kicsit a tietek is! Koszonjuk! (hu de csopogos lett a vege)

udv
Peti

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Az eddigi blogbejegyzések nagy részét a Laci Peti írta . Alább a saját irományom olvasható .

Úgy látszik , a Bamakót is elérte az Afrikai autóversenyek átka , hogy nem ott ér véget a futam ahova meghirdetik . Főszervező Polgár testvérek két nappal a rajt előtt jelentik be , hogy a 2010 Budapest – Bamako a Marokkói Agadirban ér véget . Hír sokkol mindenkit . Csapatok egyéni érdekeinek és habitusának megfelelően fogadják a fejleményeket . A mi csapatunkat , azaz a homokdune.hu –t nagyon kellemetlenül érinti , mert bukik az egész tervünk . Hiszen nekünk Bamako csak egy köztes állomás , végcélunk a Dél-Afrikai Fokváros . De nincs mit tenni , január 16-án indul a száguldás .

Terv szerint a 2010-es Bamako útvonala : Magyarországot elhagyva Szlovénia , Olaszország , Francia ország , Spanyol ország , majd komppal át az Afrikai Marokkóba . Kis kitérő még a Nyugat-Szaharai képzeletbeli határon és vissza Agadírba . Mindez 7500 kilométerbe belesűrítve .

2010-01-16 Budapest - Mantova

Reggeli rajthoz vagy nagyságrendekkel kevesebben jöttek ki vagy csak a nagy tér okozta optikai csalódás miatt tűnik kevesebbnek a szurkoló tábor . Persze a csípős hideg is ágyban tarthatta a potenciális nézőket . Tény , hogy a korábbi évekkel ellentétben sokkal visszafogottabbnak tűnik a rajt .

Egész nap daráljuk a kilométereket , gyűjtjük a pontokat . Az esti, Mantovai célba időben érkezünk . Míg a többiek alszanak én eltűnök pár órára a motortérben , mert komolynak tűnő problémáink adódnak a motorral . 

2010-01-18 Perpignan - Almeira

Éjszaka induló komphoz az utolsók között érünk , de legalább begyűjtöttük az összes feladatot . A mezőny már izgatottan várja a behajózást . Mi még a szabadidőt kihasználva elmerülünk a motortérbe , mert az újabb és újabb problémákat csak részben sikerült orvosolni. Üzemanyag folyás , erőhiány és 20 literes fogyasztás keseríti mindennapjainkat .

2010-01-19 Nador - Merzouga

Végre Afrikában virrad a nap a mezőnyre . Életem leggyorsabb Marokkói vámján tizenöt perc alatt átérünk . Alig hiszek a szememnek . Tovább tart a pénzváltás és a reggeli bagett beszerzése , mint a híres Afrikai bürokrácián átjutni . A kikötőt elhagyva rögtön egy trükkös feladatot kell megoldani . Fekete-fehér fénykép alapján kell megkeresni egy szállodát a közelben . Ahogy nő a megkérdezett helyiek száma , úgy lesz egyre több helyen az általuk vélt szálloda . Végén egy taxis visz a végcélhoz . Legnagyobb ámulásunkra tök ingyen .

Nap meghozta az első komoly akciót . Egyik feladat után utunkat zárja a pályaíráskor még kis patakocska . Most viszont legalább egy méter mély gyorsfolyású folyó hömpölyög előttünk . Többen nem akarják a 80 kilométeres kerülőt, ezért nekivágnak az ismeretlennek .  Két lengyel csapat expedíciós LandCruseréből az egyik ha nehezen is de szerencsésen átér . A másik nem tud az utolsó pár méterrel megbirkózni és menthetetlenül megakad . Még rosszabbul jár a 35-ös számú Mercedes G , mert ő már a befelé menet kapitulál . Motorja a mély vízben vizet szívott , elektronikája beázott . A víz lassan elkezdi magával ragadni a kocsit . Kétségbeesett sofőrjén csörlőnk segítségével segítünk . Másik oldalon a lengyeleket a 4Finger vezette Norwegian Bamako Team rántja ki a vízből . Estére rengeteg feladat és 750 kilométer megtétele után megérkezünk a méltán világhíres Merzouga oázishoz . Több éves tapasztalatomból kiindulva , hogy januárban itt nagyon csípősek az éjszakák , inkább a közösségi sátorba vackoljuk be magunkat . 

2010-01-20 Merzouga dűne kerülő                                                      G megy a megsemmisülés felé

Mai napra egy dűnekerülő etap van kijelölve . Mivel a mezőny nem fog lemenni Mauritániába , ez ígérkezik a futam leglátványosabb napjának . 150 méteres dűnékkel természetesen nem tudunk és nem is kell megbirkózni , de a lábaiknál lévő 10-20 méteresek megmászása a feladatok része . Dűnék tetejét a szél felöli oldalon tanácsos használni , mert a homok azon a részen keményebb . Sokszor annyira , hogy az autó meg se süllyed . Másik oldal az esetek nagy többségében térdig érő folyós homok . Rutinom ellenére az egyik helyen elszúrom a dűne tetején a fordulást és a folyós rész magával ragadja a kocsit . Már épp borulni készül , amikor utolsó lendülettel még a lejtő felé kormányzom a kocsit , így elkerülve a nagyobb bajt. Míg Tomi fotózik , gyorsan kiássuk a kocsi alatt lévő homokot . Előkerül a homokvas és az emberi izomerő . Robogunk is tovább . Mai szakaszt 3,5 óra alatt bedaráljuk és mindenki előtt érünk a célba . Marad idő egy kis filmezésre a dűnék között és délutáni pihenésre . Este pedig buli .


2010-01-22 Tinerhír-M’Hamid                                                    Elmebeteg Villám és a Peugeot 504

Tinerhír után a Jbel-Sarhro való átkelést sose értettem a Bamakók alatt . Az oké , hogy két éve egyszer már átkeltünk rajta . Szép is meg minden . De , hogy még egyszer ráküldeni a mezőnyt erre a gumi és futómű gyilkos szakaszra ? 150 kilométer 10 centis köveken . Minek ? Túrázóknak nagyon látványos és 20km/h val battyogva rajta nincs is semmi gond . De 60-70 el a versenyzők autói erőteljes amortizációnak vannak kitéve .  Sokkal szebb és látványosabb szakaszt lehetett volna kijelölni helyette . Délutáni Zagora – M’Hamid szakasz feledteti a bosszúságot . Gyors „piszten” lehet nyomni a gépeknek . Esti célban a legnagyobb meglepetésemre csak páran háborognak a mai szakasz miatt , a többieknek tetszett .

2010-01-24 Assa – Laayoune

Ha az autónk jó lenne , akkor élveznénk a mai napot . Hosszú gyors szakaszok követik egymást . Mint eddig is a verseny alatt , a feladatok könnyen megtalálhatók . Most az a baj , hogy túl könnyen , sajnos unalmasak és vegytiszták . Peti másodpercek alatt megtalálja a pontokat . Sokszor ki se kell szállni a kocsiból . Többször előfordul , hogy a kocsiból fényképezzük a feladatot . Ez elég röhejes , mert az elmúlt években a Villám káoszáért háborogtunk , most meg a Polgárék profizmusáért . Mi se tudjuk eldönteni , melyik a jobb vagy rosszabb . Tény , hogy káoszra készültünk , nekünk sokkal jobban feküdt volna a Villám féle verzió . Hegymászásra , több órás keresgélésre és szenvedésre készültünk . Gyors szakaszok és a könnyű feladatoknak köszönhetően hamar beérünk a célba . Ott jön az első megdöbbentő hír . 83-as Duna TV autója Borsa Mikivel a volánnál csavartörés miatt felborult . Mire felocsúdunk a döbbenettől , már ott is a LandCruiserük a Sandlander kamionja előtt a szerelő szőnyegen . Autó TK. Nincs egy ép elem , gombóc az egész . Tető , ajtók , sárvédők berogyva . Üvegek kitörve , de hál isten Mikinek és Zsófinak semmi baja . Autó kap egy plexi szélvédőt , új csavart a futóműbe és drótot az ajtóhoz , hogy ne nyíljon ki . Sajnos a versenyt fel kell adniuk .

És akkor jön a bomba hír . Háromszoros Bamakó győztes Szlovák Ulrich autója is egy kanyarba , fékhiba miatt 110 es tempónál felborult . Sajnos Ulrich-nak és navigátorának már súlyosabb sérülései vannak , ezért korházba kell szállítani őket .

2010-01-25 Laayoune – Khanifiss

Mezőny ketté válik . Túrások nagy része az eredetileg kiírt Bamakó felé veszi az irányt Villám Géza vezetésével . Nekünk is az a köztes célunk , de még dolgunk van . Versenyben élen állunk , így maradunk .

Borulások után , ha a terepet nem számítjuk , még könnyebb lett a verseny . Hosszú időkkel és rossz utakkal . Könnyen lehetet hozni a napi maximumokat . Csak azon aggódtunk , hogy az autó kibírja végig . Rongyosra taposott gumik , amik 10 nappal ezelőtt még újak voltak , nem bírják a gyűrődést és a kínzást . Nemtetszésüknek két defekttel adnak hangot . Tudomásul kell vennünk , hogy vissza kell fogni a tempóból . Gumigyilkos szakaszoknak csak nem akar vége lenni . Az új lengéscsillapítók már napokkal ezelőtt kapituláltak , de valahogy még ellátják feladatukat . Futóműveinket szétverték a felpattanó kövek . Egyhangú köves etapok csak az autó állapotát és az idegeket őrlik . Élvezeti és verseny értéke nem sok van .

2010-01-27 Cap Draa - Sidi Ifni

Már jót tett az egyhangúság ellen a mai nap . Tengerparti fövenyen mindig jó vezetni , de a mai napot megfűszerezte a tengerpartra való lejutás módja is . Egyik pontot az óceánhoz képest 50méterrel  magasabban vezető fennsík mentén egy csodálatos helyen fedezzük fel . Itt a homokdűnék a szikláknak támaszkodnak , aljukat az óceán mossa . Ugyan az itiner nem ezt a helyet jelöli , hogy le kell menni a partra , de a vérem nem hagy nyugodni és bevállaljuk . Ez két kilométer múlva már nem tűnik annyira jó ötletnek . Egy betorkolló időszakos folyó 100 méter széles posványa zárja el az utat . A jó 20 centi mély iszapon a nagy tempónknak hála viszonylag könnyen átverekedjük magunkat . Nem tudom mi lett volna , ha lassan megyünk . Parti homokföveny hol beton kemény , hol meg nagyon puha és erősen süppedős . Nehéz megtalálni a helyes utat . Nekünk se mindig sikerül , aminek egy ásás lesz a jutalma .

2010-01-29 Tafraoute – Agadir

Autónk romokban . Már napok óta stabilan vezetünk pár ponttal , de nagyon erős a mezőny eleje . Bármi megtörténhet az utolsó napon is . Reggeli rajt után túltaktikázzuk magunkat . Az előttünk három kilométerre lévő két pontot más úton keressük amivel másfél órát vesztünk . Lelki szemeim előtt már megjelenik , hogy bukjuk el a versenyt . Kocsiban a feszültség tetőfokra hág . Aztán csak meg lesz az a két pont és robogunk Agadír felé . Az ötven kilométeres szerpentinen nyolc autó torlódik előttünk . Előzni lehetetlen . Városba beérve hatalmas dugó , percek meg fogynak . Célt későn vesszük észre és túlhajtunk . Megfordulni nincs idő ezért a célvonalon tolatva hajtunk át hat perccel a szintidő lejárta előtt . Nagy kő esik le a szívünkről , amikor megtudjuk , hogy előnyünket növelni tudtuk , mert a mögöttünk lévő csapatok többet hibáztak , mint mi .

Tervünk első felét végrehajtottuk . Két hét , 7500 kilométer , rengeteg kaland és megpróbáltatás után az Agadíri eredményhirdetésen diadalittasan emeljük fel a kupát . Férfias küzdelembe győztük le a We solve it. BBT2 , Green Network , Snickers Team , Budapesti Honvéd SE / Honvéd Dream Team csapatokat . Kemény és korrekt ellenfelek voltak . Gratulálunk nekik és a mezőny többi csapatának is a helytállásért .

 

Bamakó még 3600 kilométer , Fokváros még 15000 , de az már egy másik történet .

És a történet folytatódik Fokváros felé . Lásd : Bamakó-Fokvárosnál

"Rólunk szólnak a hírek, velünk van tele a sajtó..."    -Tankcsapda után szabadon-

Videók

http://www.rtlklub.hu/most/7229_budapest-bamako_2010_01-16
http://www.rtlklub.hu/most/7263_budapest-bamako_2010_01-17
http://www.rtlklub.hu/most/7289_budapest-bamako_2010_01-18
http://www.rtlklub.hu/most/7317_budapest-bamako_2010_01-19
http://www.rtlklub.hu/most/7343_budapest-bamako_2010_01-20
http://www.rtlklub.hu/most/7373_budapest-bamako_2010_01-21
http://www.rtlklub.hu/most/7411_budapest-bamako_2010_01-22
http://www.rtlklub.hu/most/7419_budapest-bamako_2010_01-23
http://www.rtlklub.hu/most/7431_budapest-bamako_2010_01-24
http://www.rtlklub.hu/most/7459_a_budapest-bamako_rali_mezonye_a_10_szakasz_rajtjanal_kettev
http://www.rtlklub.hu/most/7495_a_marokkoban_maradt_mezony_nagyon_jokedvuen_kezdte_a_11_szak
http://www.rtlklub.hu/most/7521_budapest-bamako_2010_01-27
http://www.rtlklub.hu/most/7565_budapest-bamako_2010_01-28
http://www.rtlklub.hu/most/7589_a_homokdunehu_csapata_nyerte_a_5_budapest-bamako_ralit_a_ver
http://www.rtlklub.hu/most/7773_budapest-bamako_2010_-_utomagazin

cikkek :

http://bamako.dakarmotor.hu/a-www-homokdune-hu-bemutatja-elnevezesu-csapat-nyerte-az-orult-szaguldast/
http://www.sportime.hu/keresesi-eredmeny.html?searchphrase=exact&searchword=Homokdune.hu
http://www.rtlklub.hu/hirek/fooldal/cikk/302263
http://bkphtjmndnk.coimbrateszt.info/hu/eredmenyek
http://www.merkaptse.hu/index.php?m=16594&id=4040
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9195070
http://www.fokt.hu/Budapest-Bamako_2010_Az_oceanparton_haladva

és még jó pár helyen

www.sebessegmagazin.hu

www.blikk.hu

www.sandlander.com